Pages

Tuesday, 5 March 2013

Memalukan!! Harakah Tersalah Siar Berita!!



Patutlah kuat menipu akhabar rasmi PAS ini, rupa-rupanya penulisnya tu 'cetek akal'. Nampak sangat Harakah adalah sebuah akhbar yang menulis tanpa membuat apa-apa kajan dan fakta. MILF dan MNLF pun tak kenal? Sedangkan isu ini dah hampir seminggu dah berlegar-legar kat dalam browser kita ni. PENIPU! Penyokong PAS dah semestinya akan cakap gambar diatas ialah superimpose kan? Hahaha!

MILF adalah kumpulan berbeza dengan MNLF yang dipimpin Nur Misuari (yang dikaitkan dengan Anwar), walaupun berasal dari daerah yang sama, Mindanao. 
MILF juga tidak mengiktiraf kesultanan Sulu seperti mana yang dilakukan MNLF. 
Berita terbaru yang diterima laman ini menyebut, anggota tentera diraja Sulu yang dibunuh penduduk Kampung Sinalang Lama Kabogan semalam,sebenarnya adalah anggota MNLF yang dipimpin Misuari. 
Seperti yang telah dijelaskan sebelum ini, Misuari telah memberi amaran akan menghantar anggotanya ke Sabah jika tentera diraja Sulu di Lahad Datu itu dicederakan atau dibunuh, ternyata Misuari mengotakan janjinya sekarang, tapi ia mendatangkan masalah yang sangat besar kepada Pakatan Rakyat dan Anwar sendiri!! 
Dengan pengesahan mengenai penglibatan anggota MNLF dalam krisis di Lahad Datu ini, jentera dan media kawalan UMNO sudah tentu berpesta lana mengaitkan Anwar dengan insiden tersebut. 
Perkembangan terbaru ini menambahkan lagi kekusutan yang sedang berlaku sekarang dan kesilapan yang dilakukan Harakah ini adalah perkara terakhir yang laman ini mahu lihat berlaku dalam merangka strategi menghadapi putar belit UMNO/BN berhubung kaitan Anwar dengan kejadian ini. 
Agak merisaukan juga bila laman ini dimaklumkan bahawa, sehingga kini masih tidak ada respon yang sepatutnya dari Sekretariat Media Pakatan Rakyat cara yang sesuai untuk mematahkan hujah UMNO mengenai penglibatan Anwar dalam insiden ini.

-Sumber

0 comments:

Post a Comment

Share

Blog Archive

PING BUSUK !

Ping Je

Labels