Pages

Sunday, 3 March 2013

#PrayForSabah : Mesej Dari Anggota Polis Menjawab Kenyataan Si Bangang Tian Chua Dan Abby Abadi


Gambar di atas menunjukkan mesej daripada seorang anggota PDRM yang memberi memberi kata-kata semangat kepada rakan seperjuangan di Lahad Datu,Sabah. Namun, ada segelintir manusia yang tidak menghargai jasa dan pengorbanan anggota PDRM.

Si bangsat Tian Chua yang mempertikaikan pengorbanan anggota PDRM yang terkorban dalam pertempuran dengan penceroboh di Lahad Datu. 



Gambar ini pula menunjukkan Abby Abadi yang cuba untuk menjadi 'IDOLA PEMBANGKANG' dengan menyalahkan kerajaan Malaysia atas apa yang berlaku di Lahad Datu. Beliau menyatakan orang yang terkorban adalah kerana UMNO. Sepatutnya Kak Abby yang kena guna akal yang Allah kurniakan kepada kita sebaiknya. Jangan hanya menuduh tanpa sebarang bukti dan saksi.

Sesungguhnya nyawa manusia tidak terganti oleh wang, harta, dan apa-apa sahaja yang berada di dalam dunia. Kematian bukanlah sesuatu perkara yang main-main. Kak Abby sepatutnya bersyukur kerana Kak Abby tidak kena pada suami sendiri. (Ops, ada suami ke?)

Cuba anda bayangkan bagaimana perasaan keluarga terutama sekali isteri kepada anggota yang terkorban dan anggota sedang bertugas di sana? Perasaan risau dan bimbang sentiasa menyelubungi diri oleh setiap ahli keluarga mereka. 

Marilah kita sama-sama menadah tangan dan berdoa kepada Allah agar Allah memelihara setiap anggota kita di sana.

0 comments:

Post a Comment

Share

Blog Archive

PING BUSUK !

Ping Je

Labels